Brewing a Better World

Sinds de oprichting in 1864 is HEINEKEN uitgegroeid tot een wereldspeler. HEINEKEN is in meer dan 170 landen verkrijgbaar en heeft één of meerdere brouwerijen in meer dan 70 landen. We hebben als internationaal bedrijf de verantwoordelijkheid om na te denken over hoe we de uitdagingen waarmee de samenleving geconfronteerd wordt kunnen omzetten in kansen. Dit is niet altijd een gemakkelijke opgave, maar we hebben simpelweg geen keuze als we een sterkere en betere samenleving willen achterlaten voor toekomstige generaties.

Onze oprichter Gerard Adriaan Heineken erkende dit al in 1864. Hij werd toen al geconfronteerd met maatschappelijke problemen en uitdagingen en hij werkte daarom samen om duurzaam te ondernemen. Zo zette Gerard Adriaan zich, samen met andere Amsterdammers, in voor de realisatie van het Vondelpark. Het duurzame karakter, dat vanaf de oprichting van het bedrijf aanwezig is, zien we vandaag de dag terug binnen alle facetten van onze onderneming. 

In 2014 is onze duurzaamheidsstrategie uitgebreid. Er zijn twee nieuwe pijlers toegevoegd aan onze duurzaamheidsstrategie: Maatschappelijke Betrokkenheid en Veiligheid & Gezondheid. Met deze uitbreiding heeft ook een nieuwe naam zijn intrede gedaan. Vanaf nu heet het duurzaamheidsprogramma ‘Brewing a Better World’ en zijn wij optimaal georganiseerd om waarde te creëren binnen ons bedrijf, voor de maatschappij en voor de planeet.

‘Brewing a Better World’ focust zich op zes gebieden waar wij het grootste verschil kunnen maken, van gewas tot glas. Deze zes gebieden zijn: Watergebruik, CO₂-uitstoot, Duurzame Inkoop, Verantwoorde Alcoholconsumptie, Maatschappelijke Betrokkenheid en Veiligheid & Gezondheid. 

Lees hier meer over onze focusgebieden.

Heb je nog suggesties en/of opmerkingen? Graag ontvangen we jouw feedback via Duurzaamheid@HEINEKEN.com.