Bestuurders worden na concertbezoek compleet verrast en winnen tickets voor F1® Grand Prix in Montreal

08 juni 2018, Zoeterwoude

Algemeen / Evenementen / Merken

Onverwacht Formule  1® tickets winnen voor de Grand Prix in Montreal? Een droom die voor twee concertbezoekers plotseling werkelijkheid werd. Drie bestuurders werden verrast nadat zij glansrijk een alcoholcontrole had doorstaan. Heineken® beloonde de overrompelde chauffeurs en nam hen mee naar de race van hun leven. Onder begeleiding van oud-F1 coureur Robert Doornbos gingen zij op een speciaal aangelegd circuit de strijd met elkaar aan om twee felbegeerde tickets naar Canada.

RACE VAN HUN LEVEN
In samenwerking met de BOB-campagneteams van Veilig Verkeer Nederland werden de bezoekers van een concert in de Ziggo Dome in Amsterdam verzocht te ‘blazen’. Drie gelukkige bestuurders die geen druppel op hadden, werden meegenomen naar de naastgelegen AFAS Live voor een geweldige verrassing. Eenmaal binnen wachtte Robert Doornbos hen op en kregen zij te horen dat ze op een speciaal aangelegd circuit mochten racen om een ware droomprijs: een exclusieve reis voor twee personen naar het aankomende Formule 1 weekend in Montreal (Canada). De opdracht voor de drie coureurs: als een speer dit bijzondere circuit afleggen, want alleen de allersnelste wint deze unieke prijs!

Bekijk hieronder hoe de spannende race verliep.

De actie van Heineken, in samenwerking met Veilig Verkeer Nederland,  is onderdeel van de “When you drive, never drink” campagne. Het platform waarmee Heineken wereldwijd verantwoord alcoholgebruik in het verkeer onder de aandacht brengt. Als onderdeel van deze campagne wil Heineken goed gedrag belonen en zo consumenten prikkelen niet met alcohol op achter het stuur te stappen.

NIEUWE COMMERCIAL
In de nieuwste commercial van Heineken ‘No Compromises’, die gisteren gelanceerd werd, speelt Nico Rosberg de hoofdrol. Nico laat zien dat in de Formule 1 de kleinste dingen het verschil kunnen maken: ‘een beetje te zwaar zijn’, ‘één regendruppel’ of ‘maar één seconde achterstand’ zijn de details waarop wedstrijden gewonnen of verloren worden. En zo werkt het ook met alcohol in het verkeer. Ook wanneer zijn vrienden hem vragen om ‘maar één biertje’ te drinken, zegt hij nee. Hij moet nog rijden en dus slaat hij het Heineken biertje af.
De boodschap is duidelijk, “When you drive, just one beer is too many”.

Bekijk de commercial hieronder:



Naar nieuwsoverzicht